Brusjescoaching

De relatie tussen broertjes en zusjes is heel bijzonder. Zij hebben niet voor elkaar gekozen en toch blijft de relatie voor het leven bestaan. Dan is het wel zo fijn als je goed met elkaar overweg kunt, ook al ben je allebei anders.

In de Brusjescoaching leren de kinderen

  • Zichzelf en de eigen grenzen kennen.
  • Ook de grenzen van de ander kennen.
  • Wat voor elkaar zorgen betekent.
  • Hoe je samen deelt. Bijvoorbeeld speelgoed of de aandacht van ouders.
  • Samen ruzie maken en dit ook weer bijleggen.

Zo werkt Brusjescoaching

  • Tijdens de brusjescoaching zijn de kinderen tegelijk aanwezig in de praktijk.
  • De kinderen krijgen 3 tot 5 sessies.
  • In de gezellige spelkamer vol spelletjes, knuffels, verkleedkleren, knutselspullen en boeken, kiezen de kinderen wat zij samen of afzonderlijk willen doen. Ik help ze om contact met elkaar te maken. Bijvoorbeeld als ze iets aan elkaar willen vragen. Of hoe vertel je dat je het niet eens bent met wat je brusje doet. Samen zoeken we dan naar een goede oplossing.

Ook jullie krijgen in een intake- en evaluatiegesprek tips hoe de kinderen elkaar beter leren begrijpen en met elkaar kunnen omgaan.

Brusjescoaching

De relatie tussen broertjes en zusjes is heel bijzonder. Zij hebben niet voor elkaar gekozen en toch blijft de relatie voor het leven bestaan. Dan is het wel zo fijn als je goed met elkaar overweg kunt, ook al ben je allebei anders.

In de Brusjescoaching leren de kinderen

  • Zichzelf en de eigen grenzen kennen.
  • Ook de grenzen van de ander kennen.
  • Wat voor elkaar zorgen betekent.
  • Hoe je samen deelt. Bijvoorbeeld speelgoed of de aandacht van ouders.
  • Samen ruzie maken en dit ook weer bijleggen.

Zo werkt Brusjescoaching

  • Tijdens de brusjescoaching zijn de kinderen tegelijk aanwezig in de praktijk.
  • De kinderen krijgen 3 tot 5 sessies.
  • In de gezellige spelkamer vol spelletjes, knuffels, verkleedkleren, knutselspullen en boeken, kiezen de kinderen wat zij samen of afzonderlijk willen doen. Ik help ze om contact met elkaar te maken. Bijvoorbeeld als ze iets aan elkaar willen vragen. Of hoe vertel je dat je het niet eens bent met wat je brusje doet. Samen zoeken we dan naar een goede oplossing.

Ook jullie krijgen in een intake- en evaluatiegesprek tips hoe de kinderen elkaar beter leren begrijpen en met elkaar kunnen omgaan.